Tips Untuk Orang Pemalas

Aku Pemalas, bagaimana aku ingin Berjaya macam orang lain? Bagaimana aku ingin mewah macam orang lain?? Jika persoalan sebegini bermain dalam minda anda, ikuti sesi kenal AKU PEMALAS ini.


Siapa bercita-cita untuk Berjaya dan kehidupan yang lebih baik? Adakah anda bersedia untuk mendengar dan mengikuti jejak langkah orang-orang yang sudah Berjaya? jika anda sudah bersedia, sila lakukan beberapa perkara ini dan saya beri jaminan perancangan anda nanti akan Berjaya seperti mentor-mentor yang lain. 

SILA BUANG PERKATAAN AKU PEMALAS!!

Perkara yang anda perlu lakukan adalah dengan membaca detail di bawah ini sehingga faham dan teliti dengan sebetul-betulnya. 


Sudahkan anda membacanya dengan teliti? Jika belum sila baca sekali lagi, ingat yea, ini peluang anda untuk Berjaya macam orang lain. Untuk berubah ke arah yang lebih baik, anda perlu berusaha dan terus berusaha. Kena ingat setiap usaha mesti ada ganjarannya, jika usaha separuh jalan, rezeki anda separuh sahaja atau tiada langsung.

Sudahkah anda baca sekali lagi yang saya minta tadi?

Jika sudah, adakah anda memahaminya?

Jika sudah memahaminya dengan jelas. Sila ambil pen dan kertas sekarang.

Jangan tipu yea, ambil sekarang 2 benda tersebut.

Saya assume anda semua dah ada 2 bahan tersebut yea.

Apa yang perlu anda lakukan dengan 2 benda tersebut??

Saya bagi masa 10 minit untuk anda menulis 5 impian terbesar anda yang anda rasakan anda tidak mampu capai sehingga akhir hanyat anda.

Faham soalan saya??

Senaraikan 5 impian terbesar dan yang anda inginkan dalam hidup ini, walaupun impian tersebut anda rasakan ianya sukar dan mustahil untuk dicapai.

Boleh semua???

Saya bagi contoh yea, impian saya adalah:

1. Saya nak bebas hutang (kad kredit, loan kereta, loan rumah, ptptn)

2. Saya ingin balik kampung tanpa memikirkan berapa jumlah tol, minyak dan kos perjalanan tersebut.

3. Saya nak bercuti sekurang-kurangnya 1 kali setiap bulan

4. Saya nak rumah besar sekitar lembah klang

5. Saya nak kereta MPV

Saya dah bagi contoh, sekarang anda sudah faham kan? Sekarang giliran anda untuk senaraikan 5 impian tersebut.

Tik tok tik tok tik tok masa masih berjalan yea.

Tik tok tik tok…

Masa tamat!!!

Tahniah!!!!!! Anda Berjaya nyatakan impian anda yang inginkan.



Perhatikan betul-betul impian anda tersebut, kenapa anda biarkan impian tersebut dalam minda anda? 

Kenapa anda penjarakan impian anda? 

Kenapa anda peram impian anda selama ini?

Jawapan 1 sahaja, 

AKU TIDAK MAMPU!!!!

Satu benda yang saya ingin katakan pada anda semua yang rasa anda tidak mampu capai impian tersebut.

ANDA TIDAK BERUSAHA BERSUNGGUH-SUNGGUH!!!!

Kenapa saya berkata demikian rupa? 

Situasi anda sama dengan saya dengan yang lain-lain, sudah dapat kerja dan terus bekerja, yea itu usaha, tetapi anda tidak berusaha untuk capai impian yang anda senaraikan tersebut.

Ingat ayat ni!!!





Semua layak untuk kehidupan yang lebih baik. Sampai bila nak hidup di belenggu hutang?? Orang berhutang boleh bayar, kita sampai akhir usia kena bayar. Kenapa perlu bazirkan usia muda, kudrat muda jika anda ada peluang untuk mengubah kehidupan ke arah yang lebih baik.

Jangan sia-siakan kudrat yang Allah berikan, jangan biarkan perkatan USAHA hilang dari kamus hidup anda. 

Apa mahu buat dengan senarai impian tadi?? 

SILA TAMPAL IMPIAN ANDA DALAM BILIK ANDA SEKARANG!!!

Ingat!! Sekarang impian anda di depan mata. BAGAIMANA CARA UNTUK ANDA CAPAI IMPIAN TERSEBUT?

ANDA SUDAH BACA LINK YANG SAYA BAGI TADI?

BUKAN ANGAN-ANGAN KOSONG, INI LAH PELUANG YANG ANDA PERLU REBUT.

HUBUNGI SAYA SEKARANG UNTUK MEMBOLEHKAN SAYA MENGAJAR DAN PIMPIN ANDA UNTUK MENCAPAI IMPIAN ANDA.

“BERTINDAK SEKARANG, UNTUK KEHIDUPAN YANG LEBIH BAIK DI MASA AKAN DATANG”

"IKHTIAR SIHAT DENGAN KHAZANAH ALAM"


HUBUNGI SAYA UNTUK MAKLUMAT LANJUT SERTA KONSULTANSI PERCUMA


WHATSAPP : 0146403509
Liley Wane Bt Anuar 
Nombor Keahlian Shaklee :1226806
FACEBOOK : Liley Wane
Kawasan COD : Putrajaya/Dengkil/Cyberjaya
Jalan Kebun Shah Alam



You Might Also Like

0 comments

Daripada anda semua beli daripada dealer yang tidak tahu sah atau tidak ahli keshakleeannya, baik korang semua daftar terus jadi ahli shakl...