Tips Kembalikan Muka Yang Telah Rosak

Kulit wajah yang sihat dan bersih menjadi idaman saya dan wanita di luar sana. Semua jenis produk yang boleh membuatkan muka tampak cerah dan gebu mesti akan dicuba tanpa menyelidik keberkesanan dan keselamatan produk tersebut. Apabila merasai kesan yang teruk setelah menggunakan produk yang tidak ada ujian klinikal atau jaminan keselamatan membuatkan ramai wanita di luar sana sedar bahawa pemilihan produk yang berkualiti amat penting dan perlu. Bagi mereka yang alami masalah muka rosak setelah menggunakan produk yang mengandungi bahan kimia merbahaya, ikuti pengalaman sebenar daripada puan farah tips kembalikan muka yang telah rosak. 

Kecoh di media sosial menceritakan bahaya menggunakan produk tiruan dan produk timbang kilo. Permasalahannya, produk yang macam mana tidak merbahaya? Bagaimana ini kenal pasti produk tersebut tiruan atau timbang kilo yang boleh merosakkan muka? 

Persoalan tersebut sebenarnya kita semua sudah tahu dan amat jelas ciri-ciri produk yang merbahaya. Cuma sekarang ini kita kena betulkan sikap untuk tidak menggunakan produk yang merbahaya tersebut. sebagai contoh, kita tahu barang tersebut merbahaya tetapi apabila melihat beberapa testimoni yang kelihatan cantik seawal 3 hari membuatkan kita terpengaruh dan tetap membeli serta guna produk bahaya tersebut. 

Kita cepat terpengaruh disebabkan kesan yang cepat dan harga yang murah. 2 perkara ini sering kali membuatkan kita akan terus menggunakan produk yang merbahaya. Saya tidak mengata orang lain, malah saya sendiri pun pernah berfikiran begitu iaitu ingin dapatkan produk yang murah dan berkesan. Namun apa yang saya dapat? Lihat muka saya di sini. 

Amat jelas dan terang bahawa saya pernah lalai dalam memilih produk untuk muka saya. Setelah kenal dengan beberapa produk dalam Shaklee, baru lah saya sedar dan rasa bertuah sangat sebab tidak terus menjadi mangsa produk timbang kilo dan merbahaya. 

Ternyata bukan saya seorang sahaja yang telah sedar akan bahayanya menggunakan produk yang merbahaya dan tidak berkualiti. Ikuti pengalaman Puan Farah Qurratun yang juga menjadi mangsa produk yang timbang kilo. 

FARAH QURRATUN
.

[WAJAH YANG BREAKOUT TERUK KEMBALI CANTIK SELEPAS KONSISTEN RADIANT 4 DAN SKINCARE YOUTH].
.
Nama saya Farah Qurratun Aini. Isteri dan ibu kepada 2 orang cahaya mata. Saya nak ceritakan kisah benar bagaimana kulit saya boleh breakout  teruk dan kembali cantik selepas bersama Shaklee.

Dulu semasa bujang saya terjebak dengan produk timbang kilo. Masa tu takde ilmu pon pasal kandungan yang bahaya dalam kosmetik timbang kilo. Tapi jenama produk tu dulu memang terkenal lah..
Minggu pertama pakai memang cantik kulit. Putih bersih. Licin dan lembab. Keadaan macam tu elok selama 3 bulan. Bulan ke empat masa tu dah nak kahwin, dah mula tumbuh jerawat. Risau ! Tapi nasib baik jurusolek pandai tutup jerawat yang ada.

Selepas kahwin, makin teruk. Berjerawat penuh . Merah-merah lagi. Masa ni dah tertekan. Orang pula makin bertanya kenapa kulit macam tu. Malu nak berdepan dengan orang. Bila pakai produk tu semakin pedih jadi saya berhenti pakai produk tu.

Suami bawa saya ke klinik kulit untuk dapatkan rawatan. Mana klinik kulit tak pergi. Semua klinik pergi. Bayaran bukan murah. Ratus-ratus semuanya. Tapi kesan tetap sama malah makin teruk pon ada. Jadi suami tak bagi teruskan pakai produk klinik.

Kemudian saya mengandung. Dalam tempoh mengandung hormon tak stabil pula maka kulit kembali teruk. Sampaikan saya dirujuk ke doctor pakar kulit di hospital kerajaan. Saya dibekalkan ubat yang dikawal maknanya ubat sapu yang kuat. Saya pakai juga sebab masa tu terpaksa pakai untuk bagi kulit reda dari alahan yang teruk.

Selepas bersalin saya teruskan sesi dengan pakar kulit tu. 3 bulan sekali. Tapi sebabkan saya tak guna selalu ubat yang dibekalkan maka saya discaj sendiri appoiment dengan doctor pakar. Sebab risau juga efek ubat tu. Yang saya perasan ubat tu hanya sembuhkan lapisan luar sahaja. Jika tak pakai ubat tu, naik kembali merah-merah dan gatal-gatal.

Tekanan sangat masa ni. Dah tak larat nak segan dengan orang. Dah sengsara rasa nak melayan pertanyaan orang lirikan mata yang terkejut tengok kulit muka. Keyakinan diri pon takde masa tu .

Jadi saya nekad untuk rawat kulit saya dari dalam. Jika rawat dari luar sahaja ia hanya sembuhkan lapisan kulit luar sahaja. Di lapisan dalam masih ada baki-baki bahan kimia yang bahaya.

Saya mulakan dengan GLA Complex untuk stabilkan hormon. Saya perasan bila hormon tak stabil kulit muka semakin teruk. Jadi saya mulakan dengan stabilkan hormone dahulu dengam  mengambil GLA Complex. Kemudian saya konsisten set radiant 4 shaklee iaitu ESP, SR VitaC Plus, Gla Complex dan Collagen serta Vivix.

Selepas sebulan saya consume tanpa miss terutamanya collagen tu saya dapati kulit muka lebih elok berbanding sebelum nya. Dan ramai yang menegur kulit muka makin ok dari dahulu. Cuma masa ini masih kelihatan parut-parut lagi.

Dan bila skincare youth masuk, saya terus beli tanpa lepaskan peluang dan pakai setiap hari. Alhamdulilah saya rasa semakin cantik sekarang dan suami sendiri tegur kulit makin cantik, tona kulit lebih sekata dan parut-parut kelihatan semakin pudar.  Kalau suami sendiri yang tegur tu betul lah kan..kulit makin baik dan makin cantik.

Saya sangat gembira dan keyakinan diri kembali yakin untuk berjumpa dengan orang dan berselfie. Syukur , produk Shaklee mengembalikan keyakinan diri saya.

Terima kasih Shaklee.


Pengalaman Puan Farah perlu kita ambil berat kerana sekarang beliau memang kelihatan cantik tanpa menggunakan bahan merbahaya. Melabur lebih untuk kesihatan sendiri tiada siapa yang marah dan ianya amat penting untuk penampilan diri kita sendiri. 

Produk yang Puan Farah guna sememangnya amat berkesan dan dijamin selamat. Bukan nak buat promosi besar-besaran kepada produk Shaklee tetapi memang jelas dan nyata ianya produk yang sangat selamat dan sangat berbeza dengan produk yang ada dipasaran sekarang. 

Jika wanita di luar sana masih mencari-cari produk yang terbaik untuk masalah muka dan untuk dipakai secara rutin, YOUTH Skin Care serta Set Radiant 4 Shaklee saya amat syorkan 1000% tidak akan menyesal. 
YOUTH™ adalah sebuah revolusi. Dengan lapan paten dan paten-diproses, setiap produk YOUTH diformulasi secara spesifik untuk menangani pelbagai faktor penuaan, samada ianya cara hidup anda, kerosakan persekitaran, atau penuaan semulajadi.

1. GLA COMPLEX 

Kenapa badan perlukan GLA ini untuk atasi masalah kulit muka? 

GLA adalah asid lemak omega-6 penting yang digunakan oleh badan kita untuk menghasilkan prostaglandin- bahan yang membantu mengawal pelbagai fungsi tubuh, termasuk kesihatan kulit kita. Miliki kulit yang sihat dan lembut dengan Shaklee GLA Complex. Ketidakstabilan hormone boleh menyebabkan masalah kulit yang teruk. Dengan mengamalkan GLA complex akan membantu stabilkan hormon. 


2. SUSTAINED RELEASE VITA-C PLUS 

Vitamin C amat penting untuk perlindungan kulit kita, jom alami semula nikmat kesihatan dengan mengambil nutrien yang tepat. Vitamin C adalah vitamin larut air yang mempunyai pelbagai fungsi terhadap badan, dan fungsi utamanya adalah sebagai antioksida. Ia juga memainkan peranan penting untuk menggalakkan kesihatan gigi, gusi, tulang dan secara umumnya semua yang membentuk tubuh kita. Vitamin c membantu untuk pembentukan kolagen dan melindungi kolagen agar lebih kuat dan elak diserang oleh radikal bebas. 

3. ESP 

Kesihatan kulit memerlukan protein yang berkualiti untuk mengatasi masalah kulit muka. 

Kenapa? 

Protein adalah seperti blok yang membina tubuh anda, seperti batu bata yang membina rumah anda. Ia memainkan peranan penting bagi setiap fungsi tubuh untuk pertumbuhan dan perkembangan. Shaklee ESP Mixed Soy Protein Isolate Powder adalah makanan lazat yang kaya dengan kalsium dan protein. Dengan mengamalkan protein seharian ianya memberikan kulit bertambah cantik dan cerah. 


4. SHAKLEE COLLAGEN POWDER 

Adakah penting untuk kita mengambil kolagen? 

Sangat penting untuk memastikan kulit bebas daripada masalah kekecewaan setelah menggunakan produk kecantikan yang tidak berkualiti. 

Kenapa kolagen Shaklee? 

Kolagen bertindak seperti ‘pelekat’ untuk mengikat tubuh anda dan ditemui dengan banyaknya di bahagian kulit. Penghasilan kolagen secara semula jadi berkurangan apabila usia semakin meningkat, dan menyebabkan kulit kendur serta pembentukan kedutan dan garis-garis halus. Tingkatkan pengambilan kolagen anda sekarang dengan Shaklee Collagen Powder supaya kulit kelihatan lebih sihat. manfaat terbesar collagen Shaklee adalah ianya untuk meningkatkan kelembapan kulit, mengurangkan kedutan dan garis halus, mengurangkan pori-pori yang kelihatan dan membuatkan kulit lebih cerah dan licin.


Untuk maklumat lanjut dan cara penggunaan Skin Care YOUTH dan Set Radiant 4 Shaklee ini, anda semua boleh hubungi saya. 


WHATSAPP : 0146403509
Liley Wane Bt Anuar 
Nombor Keahlian Shaklee :1226806
FACEBOOK : Liley Wane
Kawasan COD : Putrajaya/Dengkil/Cyberjaya
Jalan Kebun Shah Alam

klik link testimoni Youth Untuk Melihat Hasilnya



You Might Also Like

0 comments

Daripada anda semua beli daripada dealer yang tidak tahu sah atau tidak ahli keshakleeannya, baik korang semua daftar terus jadi ahli shakl...